torsdag den 19. januar 2017

Hørfrøsboller med durra og havre

ca. 14-18 boller afhængig af om du vil have boller eller burgerboller
7 dl mælk
50g gær
4 spsk. FiberHusk (loppefrøskaller)
500g  glutenfritmel (jeg brugte Finax Urkraft Melmix m. durra og havre)
½ dl hyben mel (kan undlades, men det tilføjer c-vitamin, lækker smag og farve)
40g  blødt smør
3/4 -1dl hørfrø
3 spsk.  sirup (brugte mørksirup)
1 tsk. salt

Lun mælken op til 37C og bland det med gæren. Tilføj FiberHusk, rør godt og lad det derefter stå 10 min.
Tilsæt herefter de øvrige ingredienser og rør på maskine 10 min.
Form de 18 boller, evt med lidt olie på hænderne. Lad dem hæve 30-40min. u et viskestykke eller træk en stor posen m. luftlomme over bagepladen.
Pensel bollerne, hvis det ønskes. Bages i ovnen ved 200C varmluft i 25-35 min

Ingen kommentarer: