fredag den 22. april 2016

Glutenfri kanelsneglkage


Dej:
200 g glutenfrit mel, jeg brugte rød Finax
60 g sukker
2 spsk. æblefibre. Kan udskiftes med kokosfibre eller polfibre.
2 tsk. bagepulver
en knsp salt
1 æg
2 dl mælk
2 tsk. vaniljesukker
50 g smeltet smør, jeg brugte margarine

Fyld:
120 g blødt smør, jeg brugte margarine
70 g brun farin
1½ spsk glutenfrit mel, jeg brugte rød finax
2 tsk. kanel
60 g revet marcipan
60g hakket chokolade

Bland mel, sukker, bagepulver, æblefibre, vaniljesukker og salt sammen i en skål. I en anden skål piskes æg og mælk sammen.
Hæld de våde ingredienser i de tørre og pisk det sammen, så der ingen klumper er. Tilsæt det smeltede smør og rør til det er en jævn masse. Kom bagepapir i en 25x25 bradepande eller en stor springform. Hæld dejen i.
Alt til fyldet hældes det hele i en skål og røres sammen.
Kom fyldet på dejen fordel på 6-7 klatter. rod det lidt rundt så det laver mønstre.







Kage bages i forvarmet  varmluft oven 200C ca. 30 min (tjek med en strikkepind).


Pynt med glasur. Holder sig lækker i mange dage, og kan evt. piftes op med et 5-10 sek. i microovnen.

Ingen kommentarer: