lørdag den 2. januar 2016

Lækker glutenfri pizzabund


Giver 5 bunde á 25-26cm
50g gær
7 dl lunt vand
3 tsk. salt
3 tsk. sukker el. honning
3/4 dl olivenolie
700g Rød Finax
1½ spsk. FiberHusk
Tilsæt evt. lidt kulør(obs for gluten) hvis dejen ikke skal være så bleg.

Opløs gæret i vandet, tilsæt sukker og salt. Tilføj olie, mel og FiberHusk. Rør det i en røremaskine med høj hastighed eller med en elpisker det alle klumper er udjævnet.
For ekstra luftig dej: Hæld i bagemaskine på det lange dej program. Fordel i 5 springforme eller hæld ud på plade og lav dem i den størrelse du ønsker. Dyp dejskraberen i vand det gør dejen nemmere at smøre ud. Laden den efterhæve 20 min.
For  classiske "tynd" pizza bund: Fordel i 5 springforme eller hæld ud på plade og lav dem i den størrelse du ønsker. Dyp dejskraberen i vand det gør dejen nemmere at smøre ud. Laden den efterhæve 20 min.

Tænd ovnene på 250C varmluft og forbag i 7 min. Skru ovnene ned på 200C. Påfør valgfrit sauce og fyld på, og bag igen til osten er smeltet og let gylden.

Gider du ikke forbagning skal pizzaen have ca. 17-19min. Men jeg anbefaler den øverste.

Ingen kommentarer: