torsdag den 15. maj 2014

Amerikanske chokolademuffins

16 store eller 24 små stk.

60g smør
300g sukker
2 æg
2 æggeblommer
75g chokolade
1½ dl olie
2 tsk vaniljesukker (obs for gluten)
80g skyr/ymer(ca. to store spiseskefulde)
150g gf mel (jeg bruget den røde fra Finax)
1½ spsk. FiberHusk/loppefrøskaller
½ tsk salt
½ tsk natron
1½ dl vand


Smelt chokoladen over vandbad, køl af. Pisk æg og sikker godt, pisk smørret i. Pisk skyr i. Når chokoladen er kølet af piskes denne i. Si det tørre sammen i en stor skål. Hæld æggemassen i det tørre og rør godt med en gaffel. Tilføj olie og vand.
For del i forme, fyld kun 3/4 op. Jeg havde ingen store forme, så jeg bruge små silikone cupcake-forme. Hvis man lader dejen stå og få stuetemperatur undgår man de popper op og ud af formen, havde jeg bare ikke lige tid til idag ;-).
Bages 18-20 min. ved 175C.

Ingen kommentarer: