fredag den 27. januar 2012

Glutenfrie Gulerodsmuffins / gulerodskage

15-20 stk.
4 æg

1 tsk. vaniljesukker
100g sukker
1 knps. salt
1½ tsk. bagepulver
1 tsk. FiberHusk
75g kokosmel eller dit valg af hakkede nødder.
120g fint glutenfrit mel
200g fint revet gulerødder

Pisk æg sukker, salt og vaniljesukker til en luftig masse. Si mel, bagepulver og FiberHusk i. Pisk det luftigt. Vend kokosmel og gulerødder i.
Fordeles i muffinsformene så der er en ½ cm til kanten. Bages 25min ved 155 grader varmluft, herefter lukkes ovnen og kagerne får yderligere 5 min.
Pyntes med glasur tilsat lidt citronsaft og skal, eller lidt ”citronsmørcreme”.

1 kommentar:

Natascha sagde ...

Dem tror jeg da lige jeg må prøve :)

Giver dig en udate på, hvordan det er gået efter jeg har bagt dem. :D

Du kunne evt. tjekke min blog ud, der lægger jeg også en masse glutenfrie opskrifter ud? :)

Krammer til dig.